środa, 9 lutego 2011

Anoreksja.

Ostatnio zaciekawił mnie 'temat' anoreksji. A co to takiego :

Anoreksja jest niewątpliwe chorobą psychiczną, której podłoże znajduje się w rodzinie, środowisku chorego - w pracy, szkole - i ogółem w nieprawidłowych relacjach interpersonalnych. Chora jednostka popada w zaburzenia w odżywianiu w efekcie zetknięcia się z patologiami rodzinnymi, toksycznymi rodzicami, czy brakiem akceptacji środowiska. Oczywiście nie można generalizować, jednak lata prac nad rozgryzieniem fenomenu anoreksji, doprowadzają do wniosku, że brak akceptacji swojego ciała rodzi się z chęci zamanifestowania niepokoju, bądź negacji dotychczasowego życia. Dziewczęta częściej niż chłopcy popadają w tego typu zaburzenia, można jednocześnie mniej więcej określić profil psychologiczny osobnika podatnego na zachorowanie. Jest to najczęściej córka perfekcjonistów, matki przedkładającej zdanie środowiska nad potrzebami miłości u dziecka, jednocześnie dziewczyna w swoim środowisku uchodzi za ideał, bądź wręcz przeciwnie, jest niezauważana i pomijana w grupie.



Symptomy choroby są praktycznie niezauważalne dla rodziny, tym bardziej, że choroba zaczyna sie zupełnie niewinnie - od zwykłych prób odchudzania się. Z czasem osoba ogranicza jedzenie do tego stopnia, że przyjmuje jedynie 300 kcal dziennie (przy zapotrzebowaniu do 2000 kcal) i spożywaniu tylko jednego rodzaju produktów, np. kromki chleba z margaryną, sałaty z kiełkami - wszystko jest skrupulatnie dzielone, odmierzane i układane na talerzu. W przypadku, gdy anoreksja pojawia się jako reakcja przeciwko zbyt wygórowanym oczekiwaniom otoczenia, staje się ona sposobem na pokazanie światu i samemu sobie, że jest coś nad czym możemy sami zapanować - własne ciało.

ALFABET ANOREKTYCZKI :
A-Anoreksja moja królowa
B-Bezsilność wkrada sięw  moje życie
C-Chudnięcie im więcej tym lepiej
D-Doskonałość zawsze daleka
E-ED zaburzenia łaknienia
F Figura zawsze daleka
 G-Głodówka szczyt wytrzymałości
H - Hamowaniegłodu tabletkami
I-Izolacjatylko Ja i Ona
 J-Jedzeniezabronione!!!
K-Kalorie obsesja liczenia
 L-Lustro odbicie sprawia rozpacz
 M-Męczarnia katowanie się ćwiczeniami
 N-Nałóg nie do zwyciężenia
O-Osamotnienie przecież nikt nie zrozumie
 P-Pragnienie bycia piękną
R-Ratunek tylko po co ???
 S-Satysfakcja jest cudowna
T-Thinspiracje pomagają
U-Ukrywanie niejedzeniaciągły strach
 W-Ważenie się chwila niepewności 
Z-Zero ...wymarzona waga


W codziennej pogoni za urodą...figurą i powodzeniem niektórzy z nas się gubią... Tak niektórzy, ponieważ w pewnej części dotyczy to także chłopaków ...Nie okłamujmy się telewizja ciągle pokazuje nam wygląd idealnej kobiety i mężczyzny ..oczywiście są to obrazy wyidealizowane...ale bardzo przemawiające do osób wrażliwych na akceptację środowiska... 





25 komentarzy:

  1. doprowadzenie się do takiego stanu jest straszne. Nawet nie chce się patrzeć na taką osobę

    OdpowiedzUsuń
  2. najgorsze co może być we wyglądzie ;(

    OdpowiedzUsuń
  3. ale masakra ;|

    OdpowiedzUsuń
  4. OMG!. A one i tak uważają się za grube. xd
    becisz. xoxo

    OdpowiedzUsuń
  5. jej nie moge na te foty patrzeć : xxx;<

    OdpowiedzUsuń
  6. Masakra! .. będąc na wakacjach w Egipcie miałam 'okazje' zobaczyć anorektyczkę na żywo, dokładnie taką jak na 3 zdjęciu, nawet uwieczniona została na tel przez przypadek, jednym słowem - coś strasznego.. bankowo dzisiaj nie żyje, bo wątpie by w takim stanie mogła jeszcze normalnie funkcjonować.. Naprawdę okropna choroba, fizyczna jak i psychiczna... uważała sie za piękność, naprawdę nie widziała problemu, najgorsze było jednak jak nałożyła cały talerz spaghetti i zjadła z tego tylko kawałeczek, po czym zostawiła i odeszła.. horror.

    OdpowiedzUsuń
  7. a ja jestem szczuplutka i wysoka w życiu się nie odchudzałam ani nie zamierzam dla mnie to okropne w ręcz przeciwnie chciałabym nabrac pare kilogramów... tylko mam taka przemiane materi bardzo szybką i po tacie tak i w ogole mam :) ale mam nadzieje ze wz wiekiem nabiorę krągłosci:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wkur** mnie kiedy ludzie wypowiadając się na jakiś temat muszą koniecznie opowiedzieć o sobie. "a ja jestem szczuplutka i wysoka w życiu się nie odchudzałam" a hu* mnie to kur*a interesuje.

      Usuń
  8. straszna choroba, właśnie najgorsze jest to że nawet w takim stanie widzą się jako gruba osoba i dalej się odchudzają... masakra

    www.zycie-kate.blogspot.com
    zapraszam na zagłosowanie w ankiecie dotyczącej nagród ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. ja osobiscie wygrałam walke z anoreksją. Dlatego wiem jakie to trudne... Może niektórzy tego nie zrozumieja, ale jest coś takiego jak psychiczna bariera, która nie pozwala niczego przełknać. Podczas choroby bałam sie, ze gdy cos zjem to rano obudze sie gruba... Dzisiaj ważę 44 kg przy wzroscie 166 cm- ale to wszystko dzieki lekarzom i wsparciu rodziny i przyjaciół.
    Pozdrawiam, P. ;]

    OdpowiedzUsuń
  10. Anoreksja to starsza choroba. I naprawdę wiele osób rani mnie mówiąc,że ją mam..a to nie prawda,bo ja po prostu jestem szczupła!! Staram się jeść jak najwięcej,ale przytycie naprawdę nie jest takie proste jak się wydaje. Jest niemal tak trudne jak schudniecie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Masakra dziewczyny weźcie się w garść ta choroba obrzydza i odpycha innych ludzi wyglądacie jak śmierć ! Uwierzcie że mężczyźnie nie są zafascynowani waszym wyglądem .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przez wrednych ludzi wpada się w chorobę. Co do tego ma zainteresowanie mężczyzn? Myślisz, że chęć wyglądania jak śmierć jest czynnikiem napędowym? Nienawidzę czytać takich komentarzy - ludzi którzy potrafią powiedzieć tylko 'fuj' i 'ohyda' zanim pofatygują się by dowiedzieć się czegokolwiek o chorobie. Przeczytanie notatki w Wikipedii nie wystarczy, nawet nie wiesz o co chodzi a piszesz te bzdury. Sama się weź w garść - puste komentarze obrzydzają znacznie bardziej niż 'ta choroba'. Tego typu zachowanie kaleczy wielu ludzi, radzę zastanowić się trzy razy zanim coś napiszesz lub powiesz zanim kogoś skrzywdzisz. Anoreksja, bulimia i inne zaburzenia odżywiania są tylko odzwierciedleniem tej krzywdy. To nie chęć wyglądania jak śmierć przyczynia się do choroby, napędza ją otoczenie. Kto wam dał prawo krytykować innych? Zróbcie coś lepiej ze swoimi wadami, których jest pełno, zamiast interesować się niedoskonałościami reszty świata. Dać ludziom wolność słowa i co mamy? Depresje, choroby i samobójstwa..

      Usuń
  12. :( Źle robisz!!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  13. Masakra,Jedynie się za was pomodlę,
    ja nie jestem i nie byłam chora ale miałam kiedyś wstret do jedzenia i odchudzałam się,
    ale tak inaczej ,..
    nie no odchudzac się gdy jest si chudym a sama byłam chuda i jestem to jest grzech...,
    Jesteście zawsze piękne takie jakie jesteście i stworzył was Bóg,
    nie odchudzajcie się,

    OdpowiedzUsuń
  14. moja kolezanka na to zachorowala... najgorsza byla nie moc.. to poczucie ze nie wiem jak jej pomoc... cos strasznego... rodzice nie chcieli wierzyc w jej chorobe. Byc moze w ten sposob chcieli uciec od problemu... a ona coraz chudsza i chudsza;( taka bezsilnosc;(

    OdpowiedzUsuń
  15. To jest masakra co sie dzieje z cialem człowieka i nie tylko... nie zdaja sobie z tego sprawy jak wygladaja...

    OdpowiedzUsuń
  16. hmm... życie jest życiem, nasze problemy w bardzo mocny sposób odbijają się na nas. Często jest to wina środowiska, które nas otacza, że wyglądamy jak wyglądamy. Nie zapewniajcie anorektyczki, że jest chuda, bo i tak nie uwierzy. W tym przypadku trzeba dobrze zadziałać na psychikę takiej osoby, bo anoreksję wywołał właśnie bodziec, który mocno wpłynął na psychikę.

    Pozdrawiam,
    I.

    OdpowiedzUsuń
  17. niewiele jest osób które doprowadzają sie do takiegoo stanu jak na tych zdjęciach...
    w świecie mody mówią modelkom że są za grube o parę centymetrów w biodrach...wszystkie dziewczyny chcą być modelkami i zarabiać nie wiadomo ile...będzie super modelka tylko przez pewien okres a co później?zawód modelki trwa chwilę,ważna jest nauka itp.
    co do tych zdjęć uważam że to jest kpina,przerabiać zdjęcia żeby pokazać anoreksję której gdzie niegnie nie ma...weżmy przykład pierwszego zdjęcia,na nim jest lindsey lohan http://www.youtube.com/watch?v=d7SyvCJzIS0&feature=related porównajcie te zdjęcia a sie prezekonacie że ta "anoreksja" to pic na wode...gratuluję po prostu głupoty...powinno sie zabronic przerabiania zdjęć...ale cóz takie jest zycie w świecie mediów...
    co do osób z anoreksja...nie można stwierdzić samej anoreksji bo ta choroba idzie w parze z bulimia i na odwrót...
    jeżeli osoba nie chce pomocy to po co jej pomagać????!!!!

    OdpowiedzUsuń
  18. no i co anoreksja to jest okropne moja kolezanka ma i co chwilę leży w szpitalu

    OdpowiedzUsuń
  19. A wiesz, co w anoreksji jest najgorsze? Ludzie, którzy nie mają o niej zielonego pojęcia i traktują ją objawowo. Anoreksja to nie wychudzone ciało, ale JADŁOWSTRĘT PSYCHICZNY. Chudość nie jest przyczyną, a piętnowanie jej i rozpowszechnianie w formie odrażających zdjęć niczego nie zmienia (na pewno nie pomaga).
    I co do komentarza z 31.10:
    "co do osób z anoreksja...nie można stwierdzić samej anoreksji bo ta choroba idzie w parze z bulimia i na odwrót..."
    Nie można jednocześnie stwierdzić anoreksji i bulimii. Istnieje natomiast choroba, nazywana anoreksją bulimiczną. Radzę poczytać.
    "jeżeli osoba nie chce pomocy to po co jej pomagać????!!!!"
    Jasne, lepiej niech się zabije. Teraz pomyśl, że anoreksję ma Twój brat/siostra. Po co pomagać?

    Anorektyczka

    OdpowiedzUsuń
  20. Strasznee ! ;c
    Takie ładne kobiety z buzi, ale niestety przez swą sylwetkę ( straaaasznie CHUDĄ ) wyglądają okropnie. Już o wiele lepiej wygląda taka co z twarzy nie jest przepiękna, ale za to ma normalną sylwetkę. Wiem , ze to choroba, że tym ludzią którzy w nią zapadaja jest cięzko ale, nie musieli się dla wyglądu doprowadzać do takiego stanuu.. ;c

    OdpowiedzUsuń
  21. Większość tych zdjęć, które wstawiłaś to przeróbki. Co nie zmienia faktu, że niektóre osoby chore na anoreksję właśnie tak wyglądają. Sama kiedyś cierpiałam na zaburzenia odżywiania. Fotki takie jak te były moimi 'thinspiracjami', a ten alfabet powtarzam jak mantrę. Pewnie słyszałaś o pro-ana? Jak teraz to sobie wspominam, to mam wrażenie, że mówię o kimś innym...

    No ale teraz już wszystko w najlepszym porządku i zamiast się głodzić pracuję nad zgrabną ZDROWĄ sylwetką :) Pozdrawiam!

    http://thirteenth-heaven.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Mam wrażenie jakby taka chudzinka miała się zaraz połamać. To masakryczne..

    OdpowiedzUsuń

dziękuję za komentarz ;) pytania? uwagi? napisz: paulinaw95@interia.pl
OBSERWUJESZ = JA OBSERWUJĘ ;)