niedziela, 10 marca 2013

Czym jest błonnik?


Głownie to pomaga utrzymać nam prawidłową wagę ciała. 



Korzyści wynikające ze spożywania: 
  •  szczupła sylwetka, bardzo pomaga w odchudzaniu
  •  zachowanie stałej wagi
  •  zwiększa metabolizm 
  •  obniża cholesterol 
  •  obniżone ryzyko zachorowania na raka, chorobę wieńcową, choroby wątroby
Jak pomaga w odchudzaniu?
 Błonnik pomaga zrzucić zbędne kilogramy, gdyż wchłania wodę, dzięki czemu pęcznieje i wypełnia żołądek, zmniejszając uczucie głodu, a także opóźniając moment, w którym pożywienie opuszcza żołądek.

Zgodnie z zaleceniami WHO w naszej diecie powinno znaleźć się od 27 do 40 g błonnika pokarmowego dziennie. 



Gdzie go znajdziemy?

Źródła błonnika rozpuszczalnego:

  • rośliny strączkowe (fasola, soja)
  • owies
  • niektóre owoce i soki owoce (śliwki, banany, miąższ jabłek i gruszek, morele, brzoskwinie)
  • niektóre warzywa takich jak brokuły, marchew, karczoch, brukselka, kalarepa, pasternak)
  • bulwy korzeni i warzyw korzeniowych, takich jak słodkie ziemniaki i cebula (skórki są źródła błonnika nierozpuszczalnego)


Źródła błonnika nierozpuszczalnego:
  • żywność pełnoziarnista
  • otręby z pszenicy, kukurydzy, jęczmienia
  • orzechy
  • skórka ziemniaków
  • nasiona (dyni, słonecznika, sezamu)
  • warzywa, takie jak kalafior, kapusta pekińska, szpinak, pomidory
  • niektóre owoce w tym maliny, agrest, kiwi, awokado, banany
Oferty w sklepach:  














Osobiście polecam produkty naturalne. Spożywajcie, a zauważycie efekty ;)


11 komentarzy:

  1. Pewnie, że obserwujemy! ;)
    ja już, teraz Twoja kolej ^^

    OdpowiedzUsuń
  2. fajnie, że zareklamowałaś się na moim blogu, bardzo mi się tu podoba. Przyda mi się porządna dawka motywacji. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. trafiłam przypadkiem:*
    może obserwujemy? poinformuj mnie u mnie - będę zaglądać częściej - ewentualnie udostępnimy się wzajemnie :) JESTEM ZACHWYCONA!
    zapraszam do siebie :)
    http://coffeina-nicole.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Nice blog you have


    Http://Fashioneiric.blogspot.com

    Coline ♡

    OdpowiedzUsuń
  5. Post dokształcający, ostatnio faszeruje się błonnikiem. Zapraszam na konkurs z Silcare.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ooooh ja też chcę lepsze firurę na wakacje;) i zaczełam zdrowe odżywianie, bo narazie cwiczyć nie mogę;/ błonnik mam zakupiony na długi okres;d oby działał:))

    zapraszam do mnie;* dopiero zaczynam, ale moze ci się spodoba kamiladzwonkowska.blogspot.com pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja błonnik kupuję w postaci granulatu i jak dla mnie jest pyszny xD ;p Zapraszam do mnie anullac.blogspot.com ;) będę zaglądać częściej ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Chodakowska a nie diety !

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajny blog ale nie stosuję metody "obserwacja za obserwację" bo potem obserwuje cię 100 osób a komentują 4 więc lepiej mieć 4 obserwatorów ale takich co lubią twój blog więc jeśli ci się mój podoba to obserwacja mile widziana ale ja nie obiecuję, że będę stale obserwować twój :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ciekawe :)
    Obserwuje i będę wpadać częściej :)
    Zapraszam w wolnej chwili do mnie :)

    http://marharitta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale też trzeba pamiętać, żeby pić dużo wody :) Bo duże ilości błonnika bez odpowiedniego nawadniania organizmu paradoksalnie mogą prowadzić do zaparć.

    OdpowiedzUsuń

dziękuję za komentarz ;) pytania? uwagi? napisz: paulinaw95@interia.pl
OBSERWUJESZ = JA OBSERWUJĘ ;)