niedziela, 10 marca 2013

Czym jest błonnik?


Głownie to pomaga utrzymać nam prawidłową wagę ciała. 



Korzyści wynikające ze spożywania: 
  •  szczupła sylwetka, bardzo pomaga w odchudzaniu
  •  zachowanie stałej wagi
  •  zwiększa metabolizm 
  •  obniża cholesterol 
  •  obniżone ryzyko zachorowania na raka, chorobę wieńcową, choroby wątroby
Jak pomaga w odchudzaniu?
 Błonnik pomaga zrzucić zbędne kilogramy, gdyż wchłania wodę, dzięki czemu pęcznieje i wypełnia żołądek, zmniejszając uczucie głodu, a także opóźniając moment, w którym pożywienie opuszcza żołądek.

Zgodnie z zaleceniami WHO w naszej diecie powinno znaleźć się od 27 do 40 g błonnika pokarmowego dziennie. 



Gdzie go znajdziemy?

Źródła błonnika rozpuszczalnego:

  • rośliny strączkowe (fasola, soja)
  • owies
  • niektóre owoce i soki owoce (śliwki, banany, miąższ jabłek i gruszek, morele, brzoskwinie)
  • niektóre warzywa takich jak brokuły, marchew, karczoch, brukselka, kalarepa, pasternak)
  • bulwy korzeni i warzyw korzeniowych, takich jak słodkie ziemniaki i cebula (skórki są źródła błonnika nierozpuszczalnego)


Źródła błonnika nierozpuszczalnego:
  • żywność pełnoziarnista
  • otręby z pszenicy, kukurydzy, jęczmienia
  • orzechy
  • skórka ziemniaków
  • nasiona (dyni, słonecznika, sezamu)
  • warzywa, takie jak kalafior, kapusta pekińska, szpinak, pomidory
  • niektóre owoce w tym maliny, agrest, kiwi, awokado, banany
Oferty w sklepach:  














Osobiście polecam produkty naturalne. Spożywajcie, a zauważycie efekty ;)


12 komentarzy:

  1. Pewnie, że obserwujemy! ;)
    ja już, teraz Twoja kolej ^^

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny blog!
    Pozdrawiam
    dadiprezentuje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. fajnie, że zareklamowałaś się na moim blogu, bardzo mi się tu podoba. Przyda mi się porządna dawka motywacji. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. trafiłam przypadkiem:*
    może obserwujemy? poinformuj mnie u mnie - będę zaglądać częściej - ewentualnie udostępnimy się wzajemnie :) JESTEM ZACHWYCONA!
    zapraszam do siebie :)
    http://coffeina-nicole.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Nice blog you have


    Http://Fashioneiric.blogspot.com

    Coline ♡

    OdpowiedzUsuń
  6. Post dokształcający, ostatnio faszeruje się błonnikiem. Zapraszam na konkurs z Silcare.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ooooh ja też chcę lepsze firurę na wakacje;) i zaczełam zdrowe odżywianie, bo narazie cwiczyć nie mogę;/ błonnik mam zakupiony na długi okres;d oby działał:))

    zapraszam do mnie;* dopiero zaczynam, ale moze ci się spodoba kamiladzwonkowska.blogspot.com pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja błonnik kupuję w postaci granulatu i jak dla mnie jest pyszny xD ;p Zapraszam do mnie anullac.blogspot.com ;) będę zaglądać częściej ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Chodakowska a nie diety !

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajny blog ale nie stosuję metody "obserwacja za obserwację" bo potem obserwuje cię 100 osób a komentują 4 więc lepiej mieć 4 obserwatorów ale takich co lubią twój blog więc jeśli ci się mój podoba to obserwacja mile widziana ale ja nie obiecuję, że będę stale obserwować twój :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ciekawe :)
    Obserwuje i będę wpadać częściej :)
    Zapraszam w wolnej chwili do mnie :)

    http://marharitta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale też trzeba pamiętać, żeby pić dużo wody :) Bo duże ilości błonnika bez odpowiedniego nawadniania organizmu paradoksalnie mogą prowadzić do zaparć.

    OdpowiedzUsuń

dziękuję za komentarz ;) pytania? uwagi? napisz: paulinaw95@interia.pl
OBSERWUJESZ = JA OBSERWUJĘ ;)